יום ראשון, 31 במאי 2009

ביקורת מבנים | הנדסת מבנים

הנדסת מבנים
הנדסת מבנים היא תת-תחום של מדעי ההנדסה העוסק בתכן מבנים למצבים גבוליים של תפקוד (שירות והרס). הנדסת מבנים נלמדת בעיקר בפקולטות להנדסה אזרחית, אבל גם בפקולטות להנדסת מכונות והנדסת תעופה וחלל.
עבודת מהנדס המבנים מוסדרת בחוק המהנדסים והאדריכלים, התשי"ח-1958. מטרת החוק להבטיח שרק מהנדסים בעלי רישוי, ידע ונסיון מתאים יתכננו מבנים, עקב הסיכון לחיי אדם של תוצאות עבודתם.
תפקיד מהנדס מבנים
בתחום ההנדסה האזרחית, מהנדס מבנים, נקרא גם קונסטרוקטור (Constructor).
תפקידו לתכנן מבני מגורים, מבנים ציבוריים, גורדי שחקים, אולמות, גשרים, מבני תעשייה ואחסנה, ממגורות, מגדלי מים ועוד. תוך התחשבות בחוזק המבנה המיועד, יציבותו, ביסוסו ועמידתו בהטרחות שונות כולל רוח ורעידות אדמה, שיקולי חסכון במשקל ועלות ושיקולי ביצוע. בחירת שלד המבנה החומר ושיטת הבנייה.
מהנדס המבנים הינו גורם בכיר בצוות התכנון הכולל גם אדריכלים, מהנדסי הידרוטכניקה, מהנדס חשמל, מהנדסי תחבורה ומומחים בהנדסת הסביבה ומתכננים אזוריים ואורבניים. על מהנדס המבנים מוטלת האחריות לבטיחותו, חוזקו ויציבותו של המבנה.
במרבית הפרויקטים בבניה, מהנדס המבנים עוסק בתכנון הקונסטרוקציה מבחינה מעשית, טכנית, האדריכל עוסק בתכנון המבנה מבחינה חזותית, והתאמתו לסביבה וללקוחותיו.
ישנם מהנדסי מבנים החוקרים ומפתחים מערכות מבנים וחומרים חדישים (קשר הדוק עם הנדסת חומרים- חומרי בנייה מתקדמים). בארץ מחקר זה מתבצע גם במכון הלאומי לחקר הבנייה שממוקם בטכניון שבחיפה.
מיתוך: ויקיפדיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.